Friday 27 April 2012

Dizaina loma satura mārketingā


Šorīt, ejot cauri manam Feedly ziņu blokam, acīs iekrita interesants viedoklis par dizaina lomu satura mārketingā mūsdienās - "Why Great Design is the Future of Content Marketing", ar ko iesaku iepazīties visiem, kas strādā ar komunikāciju, mārketingu vai plāno attīstīt savu biznesa ideju. Raksta autora vēstījums ir vienkāršs - strauji attīstoties komunikāciju tehnoloģijām vizuālais saturs pakāpeniski gūst priekšroku, un jebkura pasākuma panākumi (no uzņēmuma līdz nevalstiskās organziācijas publiskajām kampaņām) būs tieši zināmā mērā atkarīgi no tā, cik labs un piesaistošs ir (mājas lapas, plakātu, infografiku utml.) dizains. Un viens no nākotnes dizaina principiem būs "mazāk ir vairāk" jeb angliski "Less is More". Citiem vārdiem sakot, Web Design 2.0. sāks līdzināties skandināvu minimalistiskajām dizainam. Kāpēc apzināties šo tendenci ir svarīgi?

Man ļoti patīk, ka uz šo jautājummu ir atbildējis minētā raksta autors: Simply put, sites that are intuitive and easy to use inherently create a memorable experience that can enhance user loyalty and word of mouth marketing. Citiem vārdiem sākot, vienkāršs dizains un lietotājiem draudzīga navigācija ne tikai piesaista uzmanību, bet arī veicina pastāvīgo klientu skaita palielināšanos.

Es šeit pievedīšu tikai vienu piemēru kā uzņēmuma vizuālā identitāte un komunikācija piesaistīja manu uzmanību un padarīja par pastavīgo klientu. Pati jau daudzus gadus cenšos lietot eko kosmētiku un man vienmēr ir bijis aktuāls jautājums atrast labu vietu, kur iepirkties par labu cenu ar labu servisu. Šajā gadījumā man ne tikai ir svarīga produkta kvalitāte, bet arī user experience is a must. Caur sociālajiem medijiem atradu www.ekoveikals.lv 


Kas uzreiz man iekrīta acīs? Vienkāršs un, lietotājiem draudzīgs dizains, ērti lietojama iepirkšanās sistēma, esamība sociālajos medijos un interesants blogs. Cenu ziņā - vidēji. Var, protams, eko uzkodas atrast lētāk arī Stockmanā vai Prismā, bet, tomēr, user experience is labs.

Zemāk , manuprāt, ir slikta dizaina un navigācijas piemērs.


Protams, ar minimālisma tendencēm nekādā gadījumā nedrīkst pārspīlēt. Nesen man Swedbankas meitas uzņēmuma pārstāvis rokās iedevis pilnīgi tukšu gaiši zilā tonī drukātu mapi ar uzņēmuma logo augšējā labajā stūrī, kas bija apliecinājums radošās pieejas trūkumam mārketinga nodaļā. Kur ir uzņēmuma mājas lapa, QR kods vai cita saistoša informācija? Vienvārdu sakot, #failure.

Nobeigt šo emuāra ierakstu vēlētos ar sekojošo frāzi:

Design is really about storytelling, invoking a mood and connecting with people. Marketing is the way we give people access to that story. They are completely dependent upon each other. 

P.S:

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...